måndag 30 mars 2009

Utmaning!

Jag hittade en utmaning hos Lilla huset på prärien , där alla svaren ska börja på samma som första bokstaven i mitt namn...och eftersom jag heter Camilla så blir det en riktig utmaning, vi får se om jag lyckas hitta svar till allt...

1. Vad heter du? Camilla
2. Ett annat ord på fyra bokstäver: Chef
3. Flicknamn: Cecilia
4. Pojknamn: Carl
5. Yrke: chaufför
6. Färg: Chokladbrun
7. Klädesplagg: Cykelbyxor
8. Mat: currykyckling
9. Sak i badrummet: Colgate tandkräm
10. Plats/ Stad: Chicago
11. En orsak till att vara sen: chocken efter alla C:n
12. Något man inte skriker: Chit (fast det stavas ju egentligen med s, men jag kom inte på nåt bättre)
13. Film: Chocolat
14. Något man dricker: Cider
15. Band: Clash
16. Djur: camouflerad kameleont
17. Gatunamn: Carl Bondes Väg
18.Bil: Chevrolet Corvette cabriolet (saknar den vi hade)
19. Sång: can you feel the love tonight (vet inte om den heter så, men dom sjunger det i refrängen)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: charader

Jag utmanar alla er som känner er manade att göra den här utmaningen!!!

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren hos mig. Kul att hitta hit. Mysig blogg du har,hit återkommer jag gärna.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej!
    TAck för hälsningen!

    Vilket beundransvärt jobb du har!
    Härligt att kunna jobba på sin egen gård.

    Underbart foto på bannern, vacker brud!

    Ha en bra dag! Kram Lena

    SvaraRadera