torsdag 19 mars 2009

Nytillskott

Idag fick vi hem den nya traktorn, vi behövde en ny större eftersom vi köpt en större svemtunna ihop med en annan bonde härifrån, så då funkade det inte längre med den traktorn vi hade till sånt innan...Så här ser den nya ut, första gröna traktorn på den här gården så vitt jag vet...




För övrigt så verkar det som om jag blivit med ett napplamm till, den lilla söta med vitt i pannan och vit svanstipp, verkar inte få mat av sin mamma längre, och nu ikväll fångade jag in honom , han orkade gå men han var väldigt svag, och lite kall. Efter att jag gett honom mjölk, så bara säckade han ihop, han var så trött och svag. Så jag la in honom till Gullan där det är lite varmare...Jag ska gå ut och ge honom lite till sen efter att jag kollat på Medium...(Hoppas jag törs gå ut i mörkret då....)
Idag har jag även varit iväg med våra båda hankatter, för dom skulle kastreras, vi vill ju helst att dom stannar kvar hemma på gården och inte ger sig iväg som dom ofta gör om dom inte är kastrerade...

1 kommentar:

  1. Oj, det var ingen liten traktor det där...

    Kör du den du också?

    SvaraRadera