fredag 27 mars 2009

Sytt och Kupanfynd



Så, nu är jag tillbaka igen! Det gick bra med klövverkningen, så vi blev färdiga redan på slutet av andra dagen!




Idag har jag suttit och sytt igen, ville ju få klart ännu ett projekt till Använd vad du har utmaningen, och den här gången gav jag mig på det gula tyget igen...Och så blev det ett förkläde, från början använde jag mitt IKEA förkläde som mall, men bestämde mig för att göra det kortare, och så har jag annorlunda knytband. Och lite volang nedtill fick det bli också...Funderade på att göra ett par små fickor också, men vet inte riktigt hur man gör dom...

Jag blev faktiskt riktigt nöjd med förklädet, och så har jag nu lyckats göra 5 projekt till utmaningen, men nu blir det nog inga fler, jag ska jobba helgen så jag hinner inte sy.

Här nedanför ser ni hur förklädet blev, det är Therese som fått ställa upp som mannekäng!!!

Igår var jag inne en sväng på Kupan, fick ett infall när jag körde förbi där, för jag har inte varit där innan. Och jag lyckades faktiskt hitta lite som jag ville ha, bl a en linneduk ca 115x115 cm för bara 10:- och lite annat också, totalt gav jag 50.- för de här grejorna, den lilla krukan köpte jag eftersom jag redan hade en likadan som jag har står på köksbänken med diverse köksredskap i, så nu har den fått sällskap...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar