fredag 13 mars 2009

Nya kuddar!

Igår var jag och bästa vännen, på IKEA! Jag var ju tvungen att köpa innerkuddar till mina nya kuddfodral!!! Och när jag ändå var där, så köpte jag ett par stuvbitar med vitt tyg, och ett randigt tyg som jag tänkte köpa redan för ett par månader sen när jag var där, men inte hade råd med just då. Jag köpte 1½ meter av det randiga, men med hjälp av dom vita stuvbitarna så räckte det ändå till 3 kuddfodral och två små dukar! Tyckte jag var jättebra, så igår kväll satt jag och sydde ihop det. Tycker att det blev jättefint!


Soffan är egentligen väldigt trasig i sitsen på ett par ställen, men med ett par fleecefiltar över för att täcka det så syns det inte...Gissa om en ny soffa står högt upp på min önskelista?!!!










Jag har tänkt inreda TV rummet i lite New England inspirerad stil, jag tycker det är så snyggt och fräscht!!!


För övrigt idag så har jag lagt en beställning hos Ellos, Bosse och jag har länge önskat oss en ny säng, och på Ellos hittade jag och bästa vännen, en jättefin vit säng, Romantic heter den. Så den har jag beställt, tyvärr så var sängborden slut, men jag tänker köpa till röda avlastningsbord från serien Hemnes på IKEA, och en byrå ï samma färg och serie. Dessutom så beställde jag ett naturfärgat och vitt överkast, och så en lampa till köket! Längtar tills jag får hem det.




Idag kom Tessan hem från skolan igen, hon bor ju där i veckorna och är bara hemma på helgerna. Iallafall så blev hon väldigt förtjust i Malins kjol som jag sydde häromdagen, så jag har lovat henne en kjol i ett blått tyg!



Här är ett par bilder från idag, av Tessan med hundarna Joppe och Paxa! Paxa hon växer så det knakar om henne.






1 kommentar:

  1. wow vad snyggt det blev. Du är ritigt duktig på att sy, kuddarna blev super. Kramisar Malin

    SvaraRadera