onsdag 11 mars 2009

Sytt en volangkjol!

Så, nu är kjolen klar, och Malin är jätteglad för sin nya kjol som hon tycker är jättefin...Fast jag funderar på om jag kanske skulle gjort den lite längre...Det blev lite konstigt med några sömmar i sidan också tyckte jag, men nästa gång blir det nog bättre. För jag har redan planer på att sy mer kläder, för det var ju faktiskt jättekul. Från början hade jag ju tänkt att även ha lite vitt tyg i kjolen, men jag hade tyvärr inte tillräckligt mycket av det hemma...Så det blev bara dom två gula tygerna.



Malin brukar ha storlek 134/140 och jag använde de här måtten till tygbitarna:

översta bandet. 16 cm x 43 cm
översta volangen 21 cm x 80 cm

nedre bandet 11 cm x 43 cm
nedre volangen 21 cm x 80 cm

För övrigt så använde jag beskrivningen som finns här

1 kommentar:

  1. WOW! Du kan ju! Jag sydde en volangkjol också då jag blev så inspirerad av ditt tyg. Tack! Och vad roligt att vi båda två har gjort volangkjol ju! :-D

    SvaraRadera