tisdag 10 mars 2009

Använd det du har, vecka två!

Så, nu har jag pysslat ihop andra bidraget till använd det du har utmaningen. Det blev 2 stycken kuddfodral, som jag gjorde av 2 kökshanddukar jag köpte på ICA för lite sen...Till baksidorna har jag ett vitt tyg. Det blev riktigt bra, för att vara mina första kuddfodral! Fast på det första tänkte jag lite fel, så jag fick avigsidan upp till stängningen, så det blev till att sprätta upp, och sy om, sen när jag väl visste hur det skulle vara så gick det snabbt att göra ett kuddfodral till...


Dom är i storlek 50x50, tyvärr har jag inga innerkuddar än i den storleken,men jag har planer på att åka till IKEA snart! *ler* sen ska jag ha mina nya kuddar i TVsoffan har jag tänkt...


Men så här ser kuddfodralen ut:




Så vill jag passa på också att tacka er som kommit med förslag om vad jag ska göra av det blommiga tyget...Jag tycker mycket om alla era förslag...Våriga kuddar..mmm....mysigt....

Förklädesklänning...det har jag ingen aning om hur man syr, men jag skulle ju kunna rita av mitt IKEA förkläde och sy ett förkläde....Och den där volangkjolen...helt underbar...men hur syr man en volangkjol? Jag har aldrig sytt kläder, och i stort sett allt jag syr gör jag för första gången...men jag skulle gärna vilja prova på den där volangkjolen...får se om jag hittar något mönster som skulle kunna funka....Jag har t om hittat ett par tygbitar som passar till tyget, fast att jag nästan inte har några tyger alls(men jag har planer på att skaffa mig mer tyg, för det här med att sy är ju faktiskt jättekul)....

Visst ser dom här tygerna ut att funka ihop:


1 kommentar:

  1. Om du går in på den här länken och sedan trycker på "next" så ser du steg för steg anvisningar till hur du syr ihop den. Det är egentligen en massa rektanglar. Den större tråcklar man upptill och drar ihop till samma storlek som den mindre...och så syr man ihop våderna räta mot räta och syr en liten kanal upptill där du trär in ett gummiband.

    Plättlätt...

    http://grandrevivaldesign.typepad.com/photos/ruffled_skirts_tutorial/skirts4000.html

    SvaraRadera