torsdag 25 mars 2010

Trandagen och våffeldagen!!!!

Inatt så hade tranan gjort ett besök hos både små och stora barn i vår familj!!! Och den lämnade efter sig en massa godis!!!

Det är nog faktiskt första gången som jag har kommit ihåg det till rätt dag, har liksom inte riktigt haft kläm på vilken dag det är som trandagen firas...Och ändå så brukade alltid min mamma se till att tranan kom till mig och mina syskon då jag var liten...

Och dessutom så är det ju våffeldagen idag, så jag har just ätit mig mer än mätt på sådana...Så det har blivit en riktigt onyttig dag idag...Får se till att hålla igen resten av veckan istället...Skulle behöva ta en promenad, men foten känns av lite fortfarande, så jag vill helst inte anstränga den mer än nödvändigt...

1 kommentar:

  1. Kul att du vill vara med i min lilla utlottning!
    Har aldrig hört talas om Trandagen, så det var en ny kunskap för mig.
    Ser på dina bilder i vårteckensutmaningen att våren har kommit lite längre hos er på Öland än vad den har gjort på Småländska höglandet.
    Ha det så gott!
    Märta

    SvaraRadera