måndag 27 april 2009

Hjälp !

Jag tänkte jag ska börja sy Malins tights snart, men i beskrivningen står det att det ska sys med stretchsöm , men jag vet inte vilken det är på min maskin, kan nån hjälpa mig och tala om vilken av de olika sömmarna jag ska använda?

Uppdatering! Jag har fått veta att jag ska använda söm G på bild 2, men jag kan inte lyckas ställa in det så jag får den sömmen, det blir hela tiden den andra G sömmen...Nån som har tips hur jag ska göra? Min maskin är en Janome, jag vet inte vilken modell, det står inte på den, men det är nog 5-7 år sedan jag köpte den, och tyvärr så verkar jag ha slängt bort instruktionsboken...


Bild 1


Bild 2


Hoppas på att någon snart kan hjälpa mig!!!

2 kommentarer:

  1. Ställ bokstavsratten på G och den andra ratten vrider du så den lila markeringen med S.S står uppåt vid strecket. Då bör det rimligtvis fungera.

    Agneta

    SvaraRadera
  2. woa! Hör inte riktigt hit men det är första gången som jag ser att någon annan har samma ring som jag (den med stenar)! Var bara tvungen att kommentera...

    SvaraRadera