torsdag 12 februari 2009

Filmjölkskaka!


Igår så passade jag på att baka filmjölkskaka, eftersom jag hade en oöppnad filpaket med kort datum kvar...Filmjölkskakan är lättlagad och jättegod, smaken påminner lite om mjuk pepparkaka.

Filmjölkskaka

Du behöver:

3 kkp filmjölk
4 kkp vetemjöl
3 kkp socker
2 tsk bikarbonat
3 tsk kanel
100 smält margarin

Rör ihop de torra ingredienserna, tillsätt filmjölken och sist det smälta
margarinet. Häll i smord/bröad långpanna och grädda mitt i ugnen på 175 grader.
Gräddas 45-60 minuter. Prova med sticka för att se om den är klar.
Skär i rutor när den svalnat lite.

2 kommentarer:

  1. varför så mycket socker

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan man undra, det är ett gammalt recept och jag följde det som det står, det blir en jättegod kaka, men visst, man kan testa med mindre socker, gör gärna det, så får du gärna meddela mig sen hur det blev!!!!

    SvaraRadera