måndag 7 mars 2011

Vårteckensutmaningen 7/3

Så då är vi inne på andra veckan i mars.
Nu i helgen har vi haft ett strålande solskensväder här på Öland, och jag har letat vårtecken i vår trädgård, och hittade följande:

Krokusen har börjat blomma, på den här platsen börjar dom alltid att blomma tidigt, för det är soligt där och i hörnan så brukar det inte heller bli nån snö liggande...
Vintergäcken blommar!

Snön och isen smälter

Snödropparna som jag fotograferade även till förra måndagen har det inte hänt så mycket med, dom står på skuggig plats, men snön har åtminstone smält undan...




Så, det var vad jag hade att bjuda på för den här gången, men kika gärna in hos dom andra som är med i vårteckensutmaningen för att se hur långt våren kommit i vårt avlånga land och även i några andra länder...Klicka på Vårteckensloggan i högerkanten av bloggen så kommer du till listan med dom andra deltagarna....

6 kommentarer:

  1. Tusen tack för gratulationen! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. här är våren längre bort... men jag tror det kan gå fort nu när solen börjar komma fram! HÄRLIGT!!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du vill vara med! Och vad avundsjuk jag blir på dina härliga vårbilder - här är det fortfarande mer snö än gräs.. Hoppas ditt deltagande i tävlingen smittar av sig också på snön så den försvinner ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag tror på våren när jag ser dina fina foto!

    SvaraRadera
  5. Så härligt det ser ut med blommande krokusar och vintergäck! Vi bor i ett avlångt land - det syns tydligt vårteckenutmaningen!
    Fina lamm ni har tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Blommar redan? Otroligt härligt!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera