måndag 28 mars 2011

Vårteckensutmaningen 28/3

Jag har haft ont om tid att leta vårtecken den senaste tiden, det har varit alltför mycket jobb på gården...Men häromdagen hann jag med en liten promenad i vår hasselskog, och då hittade jag en massa blåsippor, det var ganska gott om dom, åtminstone behövde jag inte gå runt och leta efter dom, utan dom fanns både lite här och där...

Titta bara så söta dom är:



Och häromdagen då jag åkte och handlade så mötte jag även en motorcyklist, även det ett säkert vårtecken!!!


För att se vårens framfart i övriga landet, så klicka på vårteckenloggan i högerkanten på bloggen, så kommer du till dom andra deltagarna...

3 kommentarer:

  1. Ja det är dom sannerligen! Tror inte jag har sett någon blåsippa "live" någon gång faktiskt! Helt ljuvlig är den med sin vackra blå färg! Ha det gott1

    SvaraRadera
  2. De är ju så söta de där första små blommorna!
    Har itne varit vid "vårt" ställe i grannens skog än och kollat.
    Hur går det med att hitta en som kan hjälpa er?

    SvaraRadera
  3. Blåsippan är så fin, nästa vecka hoppas jag mina också har slagit ut.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera