måndag 7 mars 2011

Lamm!!!

Äntligen så har dom första lammen för i år kommit...Vi har gått och väntat och väntat på att lamningen ska börja., och även börjat tro att det inte skulle bli några lamm i år. Förra året blev det ju bara ett lamm så vi trodde nästan att dom andra tackorna är sterila.Vi hade beräknat att tackorna skulle kunna börja lamma från nån gång i slutet av januari, men ingenting har hänt förrän nu...Imorse när vi kom ut till dom, så fanns det två små nya liv bland fåren...Och dom är så söta...
Här kommer lite bilder som jag tog för en stund sedan...Den lilla svartvita är en liten tacka och den vita är en bagge...Nu hoppas vi på fler små sötingar...





5 kommentarer:

  1. Men så söööööta!!! Kul att ni fick lamm.

    SvaraRadera
  2. Mitt hjärta smälter!! Kan inte sluta att titta på dom små supersöta liven! Helt ljuvliga!

    SvaraRadera
  3. Men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!! Jag vill HAAA!!!!!! Den där svart-vita var ju för gullig!!

    Tack för dina kommentarer hos mig idag!

    SvaraRadera
  4. Vilka raringar! Lamm är ju bland det sötaste som finns..

    Imorse blev det Blue Fruit för mig med. Forest är slut här på jobbet :)

    Ha en fin dag! Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Å, jag har en liten dröm om kanske två tackor som varje år får söta lamm som jag får gosa med. Än har det inte hänt, men man vet ju aldrig framöver om man ramlar över nån tacka som behöver nytt hem och vill komma till just mig :)

    SvaraRadera