måndag 15 februari 2010

Längtar efter våren!

Nu är jag så trött på den här kalla och långdragna vintern, så jag bestämde mig för att plocka fram ett foto från förra våren.

Annars så har jag haft fullt upp...I lördags var vi bl a på maskinvisning på Kalmar Lantmän...
Igår så var jag och gubben min, ute i skogen för att hämta hem ved, det var slut i pannrummet, förutom lite han tog hem från en hög han haft liggande några år, men den veden var så dålig och sur så den funkade inte elda med...Så det blev till att åka ut med lastmaskinen och motorsåg....Bosse sågade medan jag fick samla ihop veden i lastmaskinskopan. Ganska tungt måste jag säga, dels så sågar han dom i 1 meterslängder, och en del var ganska grova, dessutom fick jag lov att kliva omkring i snö som räckte ovanför knäna...Träden han fällde var död ask, så dom funkar bra att elda med, fast dom är nyfällda...Tur det...
Sen efter det så var vi på 2 årskalas, det var mitt och Bosses lilla "gudbarn" Saga som fyllde år...Och efter det så bar det iväg till simträning med Malin...

Idag var jag med Malin till tandläkaren, efter det åkte vi ner till ölands köpstad för att se om det gick att få tag i nya termobyxor till henne, för dom hon haft innan har gått sönder...Tyvärr så fanns det ingenting sådant att få tag i...Så gick vi in på Tindra en sväng, dom hade halva priset på en del saker, så jag unnade oss lite nytt fint till köksbordet. En ny duk(vit löpare) och ett par ljusfat i form som näckrosor ungefär, och runda ljus till dom. Bild kommer om ett par dagar, min man har tagit med sig min kamera till Tyskland, dit han just nu är på väg...

När vi kom hem, så kom jag på att jag kanske hade nån gammal vinteroverall kvar som Tessan haft, och efter lite letande i gömmorna, så hittade jag en som var ok. Malin godkände den iallafall...

Nä, nu måste jag åka och hämta hem sonen som är hos en kompis.

2 kommentarer:

  1. Åh så härligt med lite vårblommor!!!! Ja, nu längtar vi efter vår som sällan förr!!!! Fasar bara för hur blött det kommer bli när all snö smälter... Tur att ni hittade en overall, här fick vi ringa och fråga om det fanns något avlagt hos en kompis, till sonen, inte lätt att hitta nytt den här tiden... Stor kram!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kul att du hittade till min blogg och att du vill vara med i min utlottning!

    Det låter som en slitsam dag i skogen, men skönt när veden är på plats hemma :-)

    Känner igen det där med att hitta täckisar mitt i vintern, här i Uppsala måste man köpa alla vinterkläder i augusti/september om man vill ha några sedan är det omöjligt!!

    Ha det bra

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera