torsdag 23 juli 2009

En kjol!

Jag är fortfarande förkyld och hängig men trots det så kunde jag ju inte låta bli att sy...Var sysugen hela dagen igår men kunde inte komma på vad jag skulle göra...Men sen sa Tessan att hon ville ha en kjol som hon ev kan ha på ett bröllop hon är bjuden till senare i sommar...Så det blev till att spana bland alla mönstertidningar(har redan blivit ett lager av dom, jag kan ju inte låta bli att köpa dom). Och så hittade vi en modell hon ville ha, och jag hittade ett tyg som jag tyckte kunde funka till mönstret...Det är första gången jag syr något med linning, mellanlägg och med blixtlås, ett dolt dessutom. Så det var bra träning. Tog tid, började rita mönster och mönsterdelar igår kväll och sen har jag ägnat en stor del av dagen idag till att sy...Krångligt var det eftersom det var många moment som var helt nya för mig. Men så här blev resultatet....Det är svårt att se på bilderna, men tyget är randigt med smala rosa och gröna ränder mot den beiga bakgrunden. Tanken är att hon ska matcha med en rosa eller grön top eller skjorta. Bilderna ska vara klickbara så man får upp större bilder, om man vill se bättre.





2 kommentarer:

  1. Oj, vad fint!!
    Jag är också hängig. Har haft något influensaliknande, men orkar i alla fall vara uppe idag.
    Just nu är jag jätteavundsjuk på min mamma som just varit på Öland med sin sambo och skickat bilder till mig! Jag måste få med mig Roger dit vilket år som helst!
    Hoppas att du kryar på dig snart!

    SvaraRadera
  2. Min förkylning ger sig inte heller... Vad duktig du är på att sy!!!!
    Vi var på Vallarna för några år sedan, mysigt är det där!
    Vad tråkigt med er nyanställde... frustrerande förmodar jag at behöva börja ny process med att få tag i någon... hoppas det löser sig!
    Ha en bra helg!!
    KRAM

    SvaraRadera