tisdag 12 maj 2009

Vita Gåvor - trädgård

För en liten tid sedan, så kom jag med i swapgruppen Vita Gåvor, och nu är det dags för första swappen som jag är med i. Temat den här gången är trädgård. Och för att göra det lite enklare för oss att skicka en passande gåva till vår swappartner, så har Karoleen några trädgårdsfrågor på sin blogg som vi ska svara på...Här kommer min svar...hmmm, vet inte riktigt vad jag ska skriva till svar, just nu är jag ganska missnöjd med vår trädgård eftersom jag saknar både tid och inspiration att jobba med den, det är så mycket som behöver göras med den...



Hur ser din trädgård ut?
Tja, vi bor ju på lantgård, och trädgården är ganska så stor...Och oftast väldigt vildvuxen.

Tycker du mest om blommor, träd eller gröna växter?
Jag tycker mest om blommor.

Hur ser din drömträdgård ut?
Min drömträdgård är romantisk, gärna i Tasha Tudor stil, med massor av gammaldags blommor överallt...Och mycket rosor, gärna rosa...

Vad saknas i din trädgård?
Mycket, här finns mest bara gräsmatta, några rabatter (hmmm, med mest ogräs) lite buskar, och en del gamla träd. Jag skulle gärna vilja ha in något inslag av vatten i trädgården...dessutom skulle jag gärna vilja börja ha en egen liten kryddodling...

Hur dekorerar du i trädgården?
Jag är inte så mycket för en massa dekorationer typ tomtar, statyer och så...Just nu har jag inga dekorationer, förutom några rostiga hästskor som ligger lite slarvigt slängda i en rabatt...
Något jag varje sommar har, är några krukor med blommor på trappan, och där i kan jag även lägga nån kul detalj...


Vad gillar du för färger i trädgården?

Rosa, i olika nyanser...De flesta blommor jag har är i rosa...Andra färger jag gillar är gult, violett och vitt, men det har jag inte så mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar