onsdag 20 maj 2009

Säng mm...

Jaha...ni som följt min blogg, vet vilka bekymmer jag haft att få tag i en fin säng ...Alla sängar i möbelvaruhusen i närheten var antingen helt fel stil, eller så hade dom för hög huvudgavel, vi har ju snedtak så gaveln kan vara max ca 90 cm. Så jag kikade lite på postordervarianterna...


Först beställde jag en från ellos, men som sen visade sig vara slut...

Sen beställde jag en annan från halens...Den beställde jag 1:a april...Kanske var dumt...skulle väntat nån dag till med det...iallafall, den har jag fått väntat på fram till i måndags...

Spännande var det...äntligen en ny säng...och vit dessutom...och utan fotgavel, och inte för hög huvudgavel...precis som jag ville ha det...

Så vi började med att montera ner vår gamla säng...


Sen började den spännande upp packningen...Ja, i början såg det ganska bra ut...Men...vad var det? En av långsidorna hade en lång spricka, rakt igenom...Jaha....kikar lite på resten i kartongen också...Och då ser vi att det finns märken på flera ställen, och på en del är färgen avskavd....

Suck...Det var bara att packa ihop, och montera ihop vår gamla säng igen...


Vi bestämde oss för att det där med ny säng får vänta tills vi hittar en som vi verkligen vill ha bland möbelvaruhusen, även om det dröjer...

Som tur är så var det inga problem när vi ringde till halens, och förklarade hur det låg till. Vi fick häva köpet, så det kommer snart en retursedel, sen kan vi skicka tillbaka alltihop...


Nog om det nu...vad har hänt mer sen sist...Hmmm...i helgen satt jag en hel evighet och sydde på en volangkjol som var tänkt till mig...men den blev jättekonstig, stor som ett tält...Funderar på att testa att sy en bit in på sidorna, och sen klippa bort överskottet....Kanske kan funka, men antagligen blir volangerna jättekonstiga...Nåja, tur att tyget var billigt, ett tunt bomullstyg som jag köpte på IKEA för 69:- för 3 meter...



Jag har nu fått ihop tillräckligt med vinkorkar, ett par tjejer på ett forum hade massor vinkorkar liggande, då jag skrev ett inlägg och frågade...Kolla här vad många...jag funderar på att ta en bättre bild och sen ha en tävling där ni får gissa hur många det är...



Nu behöver jag bara skaffa mig en limpistol också innan jag kan sätta igång med mitt korkprojekt...Var brukar man kunna köpa limpistol, är det någon som vet det?


Nu de senaste dagarna så har vi hållit på och släppt ut kalvar och dräktiga kvigor på bete...Så här har varit fullt upp....

Och korna tycker fortfarande det är mysigt att vara ute, men dom verkar ändå ganska nöjda när det är dags att släppa in dom för att mjölkas...så här kan det se ut då, när dom står och väntar på att bli insläppta...





Och så har jag tagit några bilder av Lillan...Hon är nu ungefär 3 veckor...




Jag fick förresten hem den fina tetranecessären för ett tag sen som jag vann hos Bea, jättefin är den, tack för det Bea...

Och så vann jag ju även ett tröstpris i en utlottning för ett tag sen, men när jag fick hem den så var det sönder...Det var en termometer, på nåt metall liknande material, och med gammaldags motiv på...det var själva termometern som var sönder, hade gått av...Typiskt...Jag som var så glad att jag skulle få en överraskning...Jaja...Bättre lycka nästa gång...

1 kommentar:

  1. Låter som otursdag med både sängen o termometern... Verkligen trist. Ja här är oxå fullt upp med djur som ska ut på bete, hinner knappt andas=) jorå men fullt ös är det. Du hittar säkert nån säng när du minst anar det!
    Ha en bra helg!
    KRAM

    SvaraRadera