lördag 9 maj 2009

Ett par tights och IKEA besök!!!

Häromdagen så sydde jag färdigt Malins tights, ett par limegröna med små vita solar på...Hon valde tyget själv och tyckte det var jätteläckert, men nu när tightsen är färdiga så har hon inte ens velat prova dom...Får hoppas hon gör det sen när jag gjort klänningen som är tänkt att ha till tightsen...Den klänningen tänkte jag göra efter ett mönster som jag köpte från Stoff och stil, men nu börjar jag tveka om jag ska använda det mönstret, för det ska vara dragkedja i ryggen och så nån hake...vet inte hur man syr i sånt...så jag funderar på att göra klänningen i samma modell som den rosa klänningen jag sydde häromdagen...jag ritade nämligen av tygbitarna innan jag sydde ihop dom...Men isåfall så tänker jag ändå göra klänningen lik den som vi tänkte först...med ett storblommigt tyg i kjolen, enfärgat vitt till livet...och till ärmarna blir det samma som vi gjorde tightsen av...Dom har den kombinationen på en bild i stoff och stil katalogen, och det ser så läckert ut...Men här är nu en bild av tightsen:


I torsdags så var jag och Tessan på IKEA family temakväll...temat var textil och sommar...Dom bjöd på mycket inspiration, och visade bilder på hur man kan förvandla samma rum med olika textilier...Jag insåg då att ett sovrum helt i vitt, inte är något för mig...Men däremot så älskade jag deras sovrum i vitt med inslag av rött...Jag har funderat på något liknande redan innan, så jag kommer nog försöka göra något liknande...

Förutom inspiration så bjöd dom även på fika, det blev jordgubbscheesecake...synd bara att jag inte tål jordgubbar, så för mig blev det bara te...Dessutom så fick alla som var med en gratis förpackning med sugrör i härliga färger...passar bra nu till sommaren...

Och så hade dom en del riktigt bra erbjudanden bara för oss som var med på träffen...

Jag köpte mig dom här påslakanseten för bara 99:- st, annars hade dom kostat det dubbla...Dom är så fina, och jag funderade på att köpa dom redan innan jag visste att dom hade erbjudande på dom...




Förutom påslakanen så köpte jag ett par kuddöverdrag Virka, tror jag dom hette + innerkuddar till dom. Så köpte jag mig också en glasburk typ "konserveringsburk" som jag ska förvara mina insamlade vinkorkar i (jag har 10 korkar nu, tack syrran för dom, men jag behöver fler så är det någon som har korkar liggande hemma eller som ska ha fest snart så samla gärna korkarna till mig...) Och så köpte jag 10 djupa tallrikar, eftersom vi hade stor brist på det här hemma..Och så köpte jag två förvaringshyllor Gorm, som vi har placerat nere i källaren för att äntligen få lite ordning på alla våra arbetskläder som innan legat och skräpat där överallt...

Det är dåligt med bilder i det här inlägget men maken min tog med sig kameran igår, eftersom han skulle till "Bäverlandet" nu i helgen...Upp till Älvdalen skulle dom för att jaga bäver...
Får hoppas på fler bilder i nästa inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar