söndag 18 december 2011

Lucia, konstig dröm mm....

Den här helgen har jag haft fullt upp...Först igår så var vi ju på Luciafirande på ridklubben, jättefint luciatåg hade dom, och även en del kul riduppvisningar....



Sen igår kväll så var vi och spelade lasergame ihop med ett gäng vänner, det var kul om man bortser från att både jag och flera andra i mitt lag, hade problem med vapen som i stort sett inte fungerade alls...Grrr.....
Sen blev det mys hos familjen Fredriksson med tacos mm....
Sen hem och sova....Drömde jättekonstigt, jag brukar annars aldrig minnas vad jag drömt, men inatt drömde jag iallafall att jag och Bosse åkte till Gran Canaria, till ett jättemysko hotell som låg precis intill stranden, men det var så konstigt byggt så det var så svårt att hitta till sitt rum...Jag gick vilse hela tiden....När jag äntligen hittat upp till vårt rum, så skulle vi bege oss ut på en bussresa, chauffören varnade oss precis innan vi skulle åka att man åkte med på egen risk och att det inte var något för höjdrädda...Ingen hann kliva ur innan han körde iväg....Sen var det hög fart och snäva kurvor, och branta stup precis intill vägen osv....Plötsligt såg vi en bil framför oss som åkte av vägen nerför en brant bland en massa träd, där klev vi av, sen skulle vi över en liten liten "brädbro" (typ en sån där i Indian Jones filmerna) som fanns över ett högt stup....Sen helt plötsligt var vi vid hotellet igen, men vi gick typ en väg in under hotellet, där fick jag syn på en som sålde jättefina blommor, jag stannade för att köpa en, Bosse han fortsatte framåt så länge, blomförsäljaren var en som lurades, medan jag betalade så hade ett gäng under tiden plockat undan alla blommorna så de fanns inte där sen när jag skulle ha den, och alla min saker jag burit på låg utspridda på marken....Bosse syntes inte till, så jag fortsatte mot det hållet han gått....Jag gick genom en dörr...På andra sidan dörren så fanns det en lång korridor med en massa dörrar, vissa var öppna men det fanns ingen utgång, jag var och provade alla dörrar men ingen ledden nån vart, eller bara till en ny dörr som inte fanns nåt bakom...Jätteläskigt...Till slut kom jag ut, var ute på gatan...Sen vaknade jag av telefonen så jag vet inte vad som hände sen...Så himla rörig dröm alltså...Det lustiga var att när jag berättade om den för Bosse sa han att han också drömt att vi var ute på resa, men hans dröm hade varit ännu otrevligare...Funderar på om t ex det där rummet med alla dörrarna, var någon effekt efter lasergamet igår...

Idag har jag bakat lussebullar och tillverkat julgodis, sen har vi varit och firat vår vän Malin som fyller år nu i veckan som kommer, jättetrevligt var det!!!
Imorgon så väntar jobb igen, ska upp vid halv fyra imorgon bitti....Sen på kvällen är det avslutning på ridningen för den här terminen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar