onsdag 9 februari 2011

Vill ha!!!

Ni som följt min blogg länge, vet att jag har varit/är fortfarande på jakt efter en ny säng till mig och maken...Vi har ju ett snedtak i sovrummet så det kan inte vara för hög gavel, och förut ville jag ju helst att den skulle vara vit och utan fotgavel...Men det har ju varit helt hopplöst att hitta en snygg säng som inte är för hög. Jag och Malin hittade visserligen en snygg säng då vi var på Ståhls möbler och köpte soffan, men när jag visade den för gubben min, så tyckte han inte alls om den...den var inte tillräckligt rejäl i hans tycke, och så gillade han den nog inte för att den var just vit heller...
Dessutom vill vi båda att sängen helst ska vara i massivt trä, så då försvinner ju IKEAS alternativ så vitt jag kan se...Deras svarta Hemnes är ju visserligen i massivt trä enligt beskrivningen, men samtidigt så är den ju alldeles för hög...

Men nu har jag hittat en säng på Mio som både jag och maken gillar, den är inte vit, och han tycker visserligen att det är för hög gavel(fast att den bara är 91 cm) men det kan han nog leva med...Och den är i massiv ek....Tyvärr blir det kanske lite för dyrt för oss, iallafall om man ska ha sängborden också, men dom vill jag ju isåfall också ha...Tänkte åka och titta på den live nån dag snart...Men så här ser den ut på bilden på Mios hemsida




1 kommentar:

  1. Det var en snygg säng! , man blir gärna lite snål vad gäller möbelinköp o alla inköp egentligen till hemmet, men till lantbruket har man inte lika dåligt samvete, där ska saker bara finnas o fungera! jag har beställ tapeter till blivande TV-rum idag, det blir också dyrt... 7 rullar a´550 spänn... MEN, köp det man vill ha! då trivs man bättre och då mår man bättre o då arbetar man bättre o då TJänar man mer pengar!! KÖP DEN SÄNGEN NI VILL HA OCH SÄNGBORDEN OCKSÅ!!! är mitt råd=)

    SvaraRadera