fredag 28 augusti 2009

Sytt en kjol!

Imorgon ska Tessan på bröllop, från början var det ju tänkt att hon skulle ha den beige kjolen jag sydde för ett tag sen, men sen visade sig att hon inte hittade något som passade (perfekt) till den, så då undrade hon om jag kunde göra en till i samma modell, ok, det kunde jag...Och då valde hon ett rutigt tyg som jag hade köpt en stuvbit av.

Och igår blev den äntligen klar, jag hade ett himla problem med den dolda dragkedjan den här gången, i den förra kjolen var det lättare att sy den...Kanske är för att den här var marinblå, så det var svårare att se exakt var jag skulle sy...


Men så här blev kjolen, baksidan är typ likadan som framsidan. Jag hoppas att den ska passa för hon är ju inte hemma från skolan än(hon bor ju där på vardagarna).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar