måndag 24 augusti 2009

Brödbak!

Mmmm, ni skulle bara känna doften här hemma just nu...


Jag har bakat bröd igen, det jag gjorde i förra veckan hade en rykande åtgång. Och nu när det var slut hade jag ingen lust med köpebröd...Så jag har ägnat ca 4 timmar åt brödbak, det blev tre sorter, tre favoriter sen tidigare...brötchen, långpannebröd och så ett lantbröd ...

Ska bli gott att fika på det sen...


För övrigt så har vi jobbat hela helgen, men i fredags åkte vi till Lammet & Grisen uppe i Löttorp, gott med grillat....
I lördags kväll så var vi på kräftskiva, men ingen av oss är särskilt förtjust i kräftor, så vi hade med oss pastasallad och grillad kyckling istället...jättegott...
Idag har jag förutom brödbaket, städat akvariet, det var i stort behov av en städning, för han i familjen som äger det, är inte särskilt förtjust i att städa det...och nu tröttnade jag på att tjata, så jag gjorde det själv...eller rättare sagt, Malin hjälpte mig lite...men sen blev jag tvungen att gå ifrån ett tag, då Bosse behövde bli hämtad efter att kört in med traktorn till lantmännen...Så då fick herr akvarieägare ta tag i akvariestädandet under tiden...
Annars har jag varit ledig från lagårdsarbete idag, förutom att jag fick hjälpa till att hämta hem en sinko från betet, hon mådde inte bra och det visade sig att hon fått juverinflammation...
Nä, nu ska jag sätta mig ute i hammocken, med en mugg te och hembakt bröd...

1 kommentar: