söndag 9 augusti 2009

Mycket sedan sist!



Oj, nu är det länge sen jag uppdaterade, och nu är jag bara inne en hastig sväng för en liten kort uppdatering...

Sedan sist så har det varit mycket jobb, jag fick ju jobba extra mycket medan vi höll på med andraskörden, och sen efter det var det vår tur att jobba helg...


Men lite har jag hunnit med iallafall, jag har påbörjat ytterligare en kjol till Therese, samma modell som den förra men med ett annat tyg. Så får vi se sen vilken det blir som hon använder på bröllopet hon är bjuden till.


En natt i början av den här veckan så tältade jag ute i trädgården med Malin och Therese, det var en så härlig kväll, så jag kunde inte låta bli att hänga med dom ut i tältet, det var så länge sen jag tältade senast, hade inte gjort det sedan i tonåren, så det var dags. det var riktigt mysigt, men oj, så stel jag var i kroppen sen på morgonen.



I tisdags så var vi på bio med goda vänner och såg Harry Potter , den var riktigt bra tyckte jag...



I torsdags så gav vi oss iväg på en tvådagars semestertur, vi åkte först till Falkenberg, där vi skulle se på friluftsteatern på Vallarna, vi skulle även övernatta i Falkenberg. Eftersom vädret var så fint, och vi kom fram i god tid på eftermiddagen så passade vi på att sola och bada lite också...Härligt....Det var mitt först bad ute, för den här sommaren.



Sen efter det så åkte vi till en Kinarestaurang, innan det var dags för teater. Teatern var verkligen bra, det var tredje året i rad som vi var där,och den här teatern var den klart bästa av dom tre....

Sen morgonen efter så tog vi en liten hastig sväng till Skrea strand, där jag tänkte passa på att fotografera lite. Malin och Tessan ställde upp som modeller...



Nu har jag ju lite bråttom så jag hinner bara med en bild därifrån just nu. Det är när dom är på väg mot stranden, jag tycker dom matchar omgivningen så himla bra, så därför valde jag just den här bilden...Håller ni inte med, de har precis samma färger som omgivningen, visserligen lite nyans skillnader men ändå...Nu syns det inte så bra på bilden, men Malin har en rosa tröja som även matchar nyponrosorna ....



Sen efter Skrea strand, var det dags för en överraskning för barnen, som trodde att vi skulle direkt hem. Istället så styrde vi mot Göteborg och Liseberg, där ingen av oss utom Therese varit tidigare. Så dom blev glatt överraskade...


Så där blev det en del åkning, och Bosse lyckades lura upp mig i Uppskjutet, jag som är så himla höjdrädd....Här ett foto från när vi står i kön och väntar...


Här kommer ett foto av barnen strax efter att vi kommit in på Liseberg....



Nog om det, för tillfället...Jag har ju bråttom....

Igår så tog vi det ganska lugnt, har ledig helg...kanonskönt...Härligt väder har vi också, så vi har passat på att vara ute en del.
Och idag har vi varit med våra goda vänner Jocke o Malin och deras familj, på stranden i Ekerum, så det har blivit en del sol och bad idag...Jag badade t om två gånger idag...
Och nu om en liten stund så ska vi hem till dom, bjudna dit på lite vin med kex och ost...Mums...Ska bli gott, synd bara att vi har morgonpasset i lagårn imorgon...Men ett glas vin ska jag nog klara ändå...

1 kommentar:

  1. Å vad kul med lite uppdatering;)) Härligt med en bra semester och lite nöje, det förlänger garanterat livet. Men jag måste säga att du ser "skit" nervös ut när ni blir fotade i kön;))
    fast visst är det en kick!!
    Kramisar Malin

    SvaraRadera