lördag 18 juni 2011

Cruising Runt Öland

Nu i helgen har vi äntligen lyckats få ledigt, 4 veckor sedan sist...Och det passade väldigt bra eftersom det idag anordnades en cruising runt Öland..Och det hakade vi ju på naturligtvis...Vi vill ju inte missa bra chanser att få använda Corvetten nu när vi äntligen har en igen...

Här kommer lite bilder, först från samlingen utanför hönsgården...förlåt...Guldfågeln Arena i Kalmar...Dagen började lite kyligt och molnigt...Det fanns gott om bilar, jag hörde nånstans att det var över 300 bilar som anmälde sig till cruisingen...Tyvärr inte så många Corvetter, men det är ju inte så konstigt eftersom dom flesta från Corvetteklubben är uppe i Sunne den här helgen, på klubbens sommarmöte...tyvärr hade vi inte möjlighet att vara med på det i år...
Som vanligt så visas bilderna lite större ifall ni klickar på dom!!!


Från hönsgården så åkte vi med MCpoliseskort vidare mot Öland, och sen ner på södra ön, förbi Ottenby kungsgård...Sen fikapaus på Eketorp, därefter svängde vi norrut mot Föra som var den nordligast punkten under cruisingen...Hmm, så alltså borde det kanske inte heta cruising runt öland, eftersom det är en del mil kvar norrut...

Bilder från fikapausen i Löt





Sen begav vi oss mot Föra, och där fanns t om varm korv att köpa...gott nu när vi blivit hungriga!!!

En bild från Föra, den svarta corvetten, är vår bil!!!



Sen var det dags för uppsamling på Lundegård, innan det var dags för karavan genom Köpingsvik och sen slutligen Storgatan i Borgholm, där det var precis fullt av folk som var där för att få se bilarna...Kul!!!

Sen fick vi bege oss hemåt, för vi ska strax iväg på grillkväll på skjutbanan...Men jag kunde ju inte låta bli att uppdatera bloggen lite först!!!

Förresten, det är fortfarande ingen som vågat svara på gissa yrket frågan i mitt förra inlägg...Ni ska få svaret snart, förhoppningsvis imorgon!!!!

2 kommentarer:

  1. Som alltid blir jag glad när jag får se Öländska bilder och är det dessutom fina bilar med på dem gör det ju inget ;)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag såg att vi var med på din förstabild här på sidan från fikapaus i Löt där bilarna står på rad och vallmo är i förgrunden. Vilken jättefin bild och jag undrar om det går att kopiera den. Vore jättesnällt isåfall :)
    Mvh Annika

    SvaraRadera