måndag 18 oktober 2010

Liten rapport från mig!

Veckan som gått har känts riktigt jobbig. Inte nog med att det varit fullt upp med arbete, dessutom har jag varit så himla förkyld hela tiden, och haft jobbigt med min astma. Men djuren måste ju skötas ändå.Men allt känns ju mycket tyngre och tar längre tid när man inte mår bra. Och det har även blivit en del nya kalvar den här veckan, och det tar ju mycket extra tid. Igår t ex fick vi två stycken nya kvigkalvar. Jättefina är dom, en SRB som föddes på morgonen, och igår föddes det en SLB, den kalven var ganska liten, tur det, för det var en kviga som födde den...

Så imorse kändes det skönt att äntligen få lite sovmorgon. Men ledig helt är jag inte, för jag och Daniel (och Tessan om hon hinner hem från sin R innan) ska åka iväg och ta hem dom sista kalvarna som är ute på bete. Bosse och jag tog hem ett lass i lördags, men vi har 23 st kvar som måste hem...

Här kommer några höstbilder jag nyss var ute och fotade.



2 kommentarer:

  1. Ja det är jobbigt när man inte känner sig kry. Och förkylning kan verkligen sätta en ur spel. Hur länge har ni haft er gård och djurhållning? Ha det bra! Kram från Crea

    SvaraRadera
  2. Tack för att du svarade på min fråga. Gulligt!
    Vilka fina höstbilder.
    Du är välkommen åter till mig!!!
    Ha en riktigt skön vecka!
    AC

    SvaraRadera