söndag 24 oktober 2010

Jönköping!

I torsdags, tog Bosse och jag bilen och åkte iväg till Jönköping, eftersom vi skulle till Elmia på fredagen, och ville ta det lite lugnt och inte åka dit samma dag.
Vi bodde på SvF konferens, ett litet konferenshotell inhyst på en folkhögskola. Rummet var helt ok, med tanke på att det var ett billigt boende...Men utsikten, den var helt underbar. Åtminstone för oss lantisar som inte är vana vid utsikt över stan. Det här fotot tog jag tidigt på fredagsmorgonen...ok, klockan var lite över 7, så det var ju inte så tidigt, men det hade åtminstone inte riktigt hunnit ljusna...


Kvällen innan ägnade vi en liten stund åt att gå på A6 eftersom jag behövde en ny vinterjacka, vi letade igenom varenda butik och ändå hittade jag ingen jag var helt nöjd med, men till slut blev det en svart jacka på KappAhl. Hade visserligen inte haft nåt emot en Fjällräven jacka, men att betala 3-4000 för en jacka, tyckte jag inte lockade....

Sen efter A6 begav vi oss till centrum av stan, för att försöka hitta en bra restaurang. Vi var båda sugna på nån god köttbit eller nåt liknande file mignon , plankstek eller file black& white, men det var helt hopplöst. Luktade oss till en restaurang som såg lockande ut, men där fick vi veta att det var fullsatt, gick till nästa och det såg inte ut att finnas nån plats där heller...Gick vidare förbi en tom pizzeria och kom till en kinesrestaurang...Även den var tom, så det såg ju lite oroväckande ut, men vi var hungriga så vi bestämde oss för att gå in ändå...
Beställde mat och friterad banan med glass till efterrätt....Maten var ganska smaklös men efterrätten var ok...Under hela den dryga timmen vi satt där inne, så var där inga mer kunder än vi...Så lugnt var det åtminstone....Men till nästa gång vi åker till Jönköping så tror jag vi ska kolla upp restaurangerna lite mer innan vi åker...

Sen på fredagen så gick vi på Elmia till 14 tiden, då vi bestämde oss för att åka hem, vi var trötta och hade sett nog...

Igår fyllde Bosse år, vilket vi firade på kvällen med att bjuda på tacos, och sen blåbärstårta efter det!!!!

Jag har förresten utmanats av Leni som har bloggen Crea Diem, men jag har inte funderat färdigt på den utmaningen ännu så det kommer i nästa inlägg!

1 kommentar:

  1. Om du använder dig av Facebook brukar en förfrågning där kunna ge bra resultat om man vill ha tips på ställen i främmande städer.
    Jag håller med om att utsikten var fin! Trots att jag inte är från landet ;)
    ha det gott!

    SvaraRadera