torsdag 14 april 2011

Lite nytt i köket!

Har inte hunnit blogga så mycket på sistone, för det är bara en massa jobb hela tiden...Och ju mer man jobbar desto längre tid tar det verkar det som...Vi är ganska trötta nu allihop, det märks att vi är kort med personal, för då får ju vi göra även det som den personen skulle gjort, förutom våra egna lagårdspass och allt annat som ska göras...Men förhoppningsvis har vi en ny anställd på gång nu, det kommer en kille några dagar i nästa vecka och provjobbar...Fast han är inte riktigt klar med sin utbildning än, så om vi bestämmer oss för att anställa honom(och om han vill det) så får vi vänta på honom nån månad eller så...

Men i helgen så hade vi äntligen en ledig helg, våran första ledighet på tre veckor...Och då åkte Bosse, jag och Malin upp till Dalarna och hämtade hem en bil vi köpt...Så där "slösade" vi bort två dagars ledighet då vi skulle behövt bara ta det lugnt, för vi åkte ju mest bil så det var inte så avkopplande...Och jag var ju tvungen att köra ena bilen hela vägen hem från Dalarna, jobbigt, jag hatar att köra långt...Jag var helt slut efteråt...


Häromdagen då jag och Tessan var in till stan med bokföringen till revisorn, så passade vi på att gå in på Hemtex. Jag var sugen på att köpa lite kuddar till soffan i köket, för det är bara att inse att det dröjer länge tills jag hinner sy nånting själv. Så där hittade jag ett par grå kuddfodral jag ville ha, och en jättesöt liten "trälåda" med tre vaser i som jag inte kunde motstå, och så fick det bli ett par omtag till gardinlängderna bara för att få lite snabb förändring...Och då blev resultatet så här


Och så den söta "blomlådan" som jag tyckte blev jättefin med några scillor i...

Idag hoppas jag på att kunna ta det lite lugnt fram tills det är dags för lågårdspasset i eftermiddag...Fast lammen ska ju matas, och jag måste elda, och laga mat och så ska jag med Malin på utvecklingssamtal...så det finns att göra ändå...fast jag har iallafall haft sovmorgon idag och ledigt än så länge...

8 kommentarer:

  1. vet hur det är när kroppen skriker efter ledighet men MÅSTE jobba... kram på dig och håller tummarna att det löser sig med en ny arbetare! behövs ju nu när det är fullt vårbruk o snart gräs, tiden går ju så j-a fort!!! KRAAAAAM igen:)

    SvaraRadera
  2. Lite nytt till hemmet är alltid kul! Hoppas att den nya killen är något att ha och att han vill stanna hos er. Den som väntar på något gott...
    Lycka tilL!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för din hälsning! :)
    Vad vårfint det ser ut hos dej! :)

    SvaraRadera
  4. Alltid trevligt med små nya saker som piggar upp ett rum så det känns som nytt.

    SvaraRadera
  5. Vad fint du gjort det:) Så kul att piffa till det med lite nya saker och tänk vad lite kan göra!
    Kramisar, syns imorgonkväll:)

    SvaraRadera
  6. HÅller tummarna att den nye killen blir "mitt i prick" och funkar bra hos er!
    Här är det full rulle med nu, fast vi inta har djur. I skrivande stund lastas gödningen av lastbilden, sedan ska det börja sås.
    Sedan när spannmålen är i backen blir det potatisen... så i november nån gång träffar jag maken igen. Nej vars, men inte är det mcyket tid över när det är arbetstoppar.

    Önskar dig en bra helg!

    SvaraRadera
  7. Så hemtrevligt och mysigt kök du har! Gillar det! Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej!!
    Så kul att du hittade min tävling & jag till din ljuvliga blogg.. Kikar gärna in igen...
    Trevlig kväll!! / Cilla

    SvaraRadera