torsdag 14 januari 2010

Datorstrul!

Hade tänkt uppdatera bloggen för länge sen, men våran dator strular...började nån gång i förra veckan. Datorn är jätteseg, oftast går det inte heller att få nån anslutning, och när man väl lyckas så funkar anslutningen bara några minuter...Tänkte igår att jag skulle testa ladda hem Firefox för att se om det funkade bättre än Explorern, men när jag skulle ladda ner det så visade det sig att det skulle tagit över 2 timmar att ladda hem filen som var på 7,8 MB, så ni ser hur slött det går här nu, dessutom avbröts nerladdningen innan det blev färdigt...Pratade med en supportkille idag, han trodde att det kan vara modemet...Så efter att jag gick med på 12 månaders bindningstid, så lovade han skicka ett nytt, så förhoppningsvis har jag det i början på nästa vecka...
Efter att jag pratat med honom så kom jag på att jag skulle testa att koppla på vår gamla dator, och på den funkar det bättre, men den hänger sig hela tiden...Så antagligen blir det så att jag får lov att formatera om datorn, jag har börjat så smått med att spara bilder osv, men det tar ju sån tiiiid....
Så nu vet ni hur jag har det här, jag återkommer så fort jag fått ordning på grejerna här, hoppas det inte ska dröja alltför länge...
Håll tummarna att jag snart är tillbaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar