onsdag 16 december 2009

Ännu mer vinter!!!


Nu har det hållit på att snöa sedan igår eftermiddag, inget kraftigt snöfall, men ändå, så det är alldeles vitt ute. Maken har varit ute och snöröjt sedan kl 3 imorse, och han har fortfarande inte kommit hem...Tur att inte vi hade lagårdspasset imorse... Jag har visserligen varit ute i lagårn en stund, för att ta hand om en ko som skulle semineras, så jag fick ju ta fram henne till fållan där vi brukar seminera, och sen var det bara att vänta tills seminören kom för att göra resten...Vi har funderingar på att gå kursen och lära oss seminera själva, det tar ju trots allt en hel del tid, eftersom man ju ofta får gå och vänta en bra stund innan dom kommer...

Iallafall, det var inte det jag tänkte ta med i bloggen just nu, utan jag har mer vinterbilder, jag passade på att fotografera lite imorse, vid halv 8 tiden då det fortfarande inte blivit ljust ute...Först tog jag det här fotot av vårt hus, det är taget utan blixt.



Sen var jag på baksidan av svärfars hus, där jag utnyttjade ljuset på utsidan av nya lagården, även detta kortet är taget utan blixt.




och så samma motiv, men med blixt, det blir verkligen stor skillnad...eller hur?!!!




Sen ytterligare ett par bilder, men tagna nån halvtimme senare, så där har det börjat ljusna lite...det första där ser man hur det ser ut framför vårt hus, taget från sidan...



Ett foto från baksidan av trädgården, man ser dörren in till den gamla smedjan till höger, man skymtar vårt hus som något gult framför smedjan och även den gamla drängkammaren får vara med i bild...Synd bara att jag inte tänkte på att gå från andra hållet så att snön varit orörd, men jag hade inte planerat att fota från det här hållet...Paxa var ju med mig, så hon gjorde massor av spår i snön...


Sist, ett foto taget med blixt, av några bär som jag inte vet vad dom heter...




1 kommentar:

  1. Fina bilder.
    Det är verkligen skillnad på blixt/inte blixt. Att ta ett bra foto tycker jag är en hel vetenskap : )
    Take care/ Annie, som just hittat till din blogg.

    SvaraRadera